Jaktkritikernas Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Jaktkritikernas Forum

Projekt & Diskussioner
 
HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Punkter att ta upp i överklagan

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Mats Carnmarker




Posts : 16
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptyons 15 feb 2017, 18:32

Kan vi ta och diskutera vad vi vill ta upp som argument till en överklagan?
Jag har förslag, men väntar med att ägna för mycket tid åt det här tills jag vet att alla har kommit med.
Denna forum tråd kan bara styrelsemedlemmar se. Om ni vill att endast jag, Lise-Lotte och Hans ska kunna se denna tråd så kan jag fixa det också, men vad jag kan se så är det onödigt.
Till överst på sidan Gå ner
https://500px.com/ratatoskr
Midnatt

Midnatt


Posts : 4
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptytor 16 feb 2017, 13:53

Hej, jag tycker att följande ska med:
1. Lodjuret är en fridlyst art
2. Lodjuret gör ingen nämnvärd skada
3. De stora rovdjuren har en plats och funktion att fylla för att hålla bytesdjuren friska
4. En jakt på lodjur är i så fall endast en trofe-jakt vilket vi inte ska ha i Sverige
Till överst på sidan Gå ner
Mats Carnmarker




Posts : 16
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptytor 16 feb 2017, 14:39

Viktiga punkter, håller med
Till överst på sidan Gå ner
https://500px.com/ratatoskr
Midnatt

Midnatt


Posts : 4
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptyons 22 feb 2017, 09:04

Hur går det med överklagandet?
Om ingen snnan svarar tycker jag att du kan skriva det och skicka in så vi får iväg det, Mats. Liselotte är bra på sånt med, hon kanske kan kommentera?
Till överst på sidan Gå ner
Mats Carnmarker




Posts : 16
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptylör 25 feb 2017, 12:48

Midnatt skrev:
Hur går det med överklagandet?
Om ingen snnan svarar tycker jag att du kan skriva det och skicka in så vi får iväg det, Mats. Liselotte är bra på sånt med, hon kanske kan kommentera?

Ja, jag får göra det. Tar upp de punkter du tog upp och sen punkter jag själv kommer på, sen får jag lägga upp det här för genomgång med dig och Richard innan den skickas in.

När ska överklagandet vara inne senast?
Vilka länsstyrelser ska det skickas in till?

Till överst på sidan Gå ner
https://500px.com/ratatoskr
Midnatt

Midnatt


Posts : 4
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptylör 25 feb 2017, 13:59

Det bör finnas hos länsstyrelserna på måndag morgon. Beslut om jakt är taget och jakten startar på onsdag om det inte hindras
Till överst på sidan Gå ner
Mats Carnmarker




Posts : 16
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptylör 25 feb 2017, 19:02

Jag kan inte garantera att jag hinner.
Jag gör mitt bästa, men kanske någon annan ska göra det om det ska vara garanterat.
Till överst på sidan Gå ner
https://500px.com/ratatoskr
Richard Dehnisch




Posts : 10
Join date : 17-02-14

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptylör 25 feb 2017, 22:38

Hej nu är det tredje gången jag försöker skriva ett långt inlägg de andra två gångerna har inläggen och försvunnit När jag vrider på telefonen Går inte att hitta.
Så här skrev jag:
Enligt EU direktiv får inga djur jagas under parningstid. Inga djur jagas hellre i Sverige under parningstid vare sig varje varg under licensjakt eller älg under älgjakt.
I Norrland inträffar parningstiden för älgen sedan jakten börjat efter två veckor, då görs en paus under parningstiden i tre veckor sedan återupptas älgjakten.
Lokattens parningstid börjar omkring 1 mars och pågår in i april.
Det strider mot EU direktiv och svensk praxis.
Till överst på sidan Gå ner
Richard Dehnisch




Posts : 10
Join date : 17-02-14

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptylör 25 feb 2017, 22:49

JAKT med hund i Sverige genomförs med en hund.
Vid lodjursjakten är två hundar tillåtna.
Detta förfarande vill jaktkritikerna överklaga och omedelbart inhibera jakten.
Vdare utsätts hunden eller hundarna för en stor fara då lokatten kan försvara sig eller sina ungar.
Detta är att medvetet utsätta jakthunden för djurplågeri, planerat djurplågeri.
När lokatten är hotad av hundar klättrade upp i träd, träar.det kommer Jägarna och skjuter mot Lodjuret med klass 1 vapen uppe i trädet denna ammunition denna kula går kilometer vidare och kan förorsaka dödsolyckor på människor inklusive barn men även på djur och kan förorsaka skada på egendom detta gör att för att behålla säkerheten för allmänheten skall inga kulor får användas utan kulfång Det finns inte ett säkert kulfång uppe i ett träd detta gör att denna jakt måste inställa
Till överst på sidan Gå ner
Richard Dehnisch




Posts : 10
Join date : 17-02-14

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptylör 25 feb 2017, 22:56

JAKT med fälla har varit förbjudet i Sverige fram till en bra bit in på 2000 talet.
Det finns undersökningar på hur illa lokatter far och mår i fällor av det träflisor lokatten river loss från insidan av fällan med skador i tassar ansikte och mag tarmkanalen.
Fällfångst borde återigen omedelbart förbjudas på lokatter.Jaktkritikerna överklagar och begär omedelbar inversion av jakt på lokatter med fälla.
Till överst på sidan Gå ner
Mats Carnmarker




Posts : 16
Join date : 17-02-13

Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Emptymån 27 feb 2017, 01:14

Vi kan väl lägga upp överklagande dokumenten här också så vi har dom samlade här när man ska göra nya.
Till överst på sidan Gå ner
https://500px.com/ratatoskr
Sponsored content





Punkter att ta upp i överklagan Empty
InläggRubrik: Sv: Punkter att ta upp i överklagan   Punkter att ta upp i överklagan Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Punkter att ta upp i överklagan
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Jaktkritikernas Forum :: Licensjakt :: Lodjur 2017-
Hoppa till: